Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Tune #52: Petar Dundov - She In Purple

Techno με 80's synths...
Με άλλα λόγια, Petar Dundov - She In Purple!

PETAR DUNDOV - SHE IN PURPLE


Γεννημένος στο Ζάγκρεμπ την δεκαετία του 1970, ο Κροάτης Petar Dundov άρχισε να ασχολείται με την μουσική την δεκαετία του 1990 με διάφορα aliases (Brother's Yard / Parallax / Pon Farr / Soulslider). Αν και γνωστός στην κροατική σκηνή την εποχή εκείνη, θα αναδειχθεί στο χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής την επόμενη δεκαετία: το 2000 συνεργάστηκε με τον Γερμανό (ή μάλλον Έλληνα!!!) παραγωγό Pascal F.E.O.S. (Πασχάλης Δαρδουφάς) για το single Sidechained, ενώ τον επόμενο χρόνο κυκλοφόρησε το πρώτο του album Sculptures 1-3 στη δισκογραφική Tomorrow, υπό την ηγεσία του μύθου της techno Jeff "The Wiz" Mills.

Τα επόμενα χρόνια βρήκε μόνιμη μουσική στέγη στο label Music Man Records του βετεράνου Βέλγου DJ Stefaan Vandenberghe. Στο label αυτό κυκλοφόρησαν τα επόμενα 3 albums του Escapements / Ideas From The Pond / Sailing Off The Grid.

Το σημερινό κομμάτι ανήκει στο album Escapements (2008). Επηρεασμένο από την Detroit techno και εμπλουτισμένο με synths που παραπέμπουν σε soundtrack της σειράς Miami Vice, το She In Purple παρουσιάζει έναν old school ήχο. Έχοντας ως οδηγό το album αυτό, το οποίο κινείται μεταξύ techno και minimal, ο Petar Dundov φαίνεται να είναι λάτρης των retro synths. Η φόρμουλα αυτή ακολουθείται με ανάλογη επιτυχία και στα επόμενα albums του...

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Tune #51: Breeder - Tyrantanic

Έτος 2000: Η εποχή που η progressive trance ήταν το κυρίαρχο είδος ηλεκτρονικής μουσικής, όπως άλλωστε μαρτυρούσαν τα sets γνωστών DJs της περιόδου. Σε αυτή την τάση συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό οι Breeder!

Οι Breeder ήταν ένα πρόσκαιρο project των Βρετανών Rowan Blades και Simon Noble, που δημιουργήθηκε το 1998. Τα πρώτα τους singles, The Chain και Twilo Thunder, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και εμφανίστηκαν στο San Francisco mix του Sasha από τη θρυλική σειρά Global Underground. Η συνέχεια ήταν ανάλογη: τα επόμενα singles Tyrantanic και New York FM απέδωσαν υψηλές πωλήσεις και εμφανίστηκαν μεταξύ άλλων στο Northern Exposure - Expeditions των Sasha & Digweed και στο GU Hong Kong mix του Digweed. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραγωγές τους κυκλοφόρησαν στο label του Blades, Rhythm Syndicate.

Τα κομματια αυτά τους καθιέρωσαν δικαιωματικά ως άρχοντες της progressive trance. Οι Blades & Noble συνδύασαν με επιτυχία acid basslines, δυναμικά drums, breakbeat, synths, παράγοντας κομμάτια πραγματικούς δυναμίτες, όπως προστάζει το είδος!

Προφανώς, η ίδια φιλοσοφία επικρατεί και στα remixes τους. Οι "μεταφράσεις" τους στα κομμάτια Grace - Not Over Yet '99 (intro του Oakie στο Gatecrasher την εποχή του Essential Mix Tour) και Orbital - Nothing Left (στο GU Ibiza mix) είναι αξιομνημόνευτες.

Το 2000 κυκλοφορεί το Carnival XIII, το οποίο είναι το τελευταίο κομμάτι των Breeder και πιθανώς το λιγότερο ενδιαφέρον. Για άγνωστους λόγους, οι Blades και Noble αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους, χωρίς όμως να εμφανίσουν ιδιαίτερη κινητικότητα στην μουσική παραγωγή (πέρα από την συνεργασία του Blades με τον John Graham σε 3 κομμάτια).

Ας αναφερθούν μερικές πληροφορίες για τη σημερινή ανάρτηση...

Το Tyrantanic κυκλοφόρησε από την Rhythm Syndicate το 2000 με 2 διαφορετικές εκδοχές από τους Breeder:

BREEDER - TYRANTANIC (UNDEREXPOSED MIX)


BREEDER - TYRANTANIC (EVOLUTION'S DUB)


Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και ένα remix του κομματιού από τον Slacker (Shem McCauley):

BREEDER - TYRANTANIC (SLACKER'S KINGDOM COME MIX)


Φαίνεται ότι η κυκλοφορία του κομματιού καθυστέρησε ένα χρόνο, καθώς το 1999 είχε κάνει την εμφάνισή του ένα άλλο remix από τον θρύλο της αυστραλιανής ηλεκτρονικής μουσικής Kasey Taylor (με το alias Ocean Wave), σε mix cd του ίδιου:

c


Είναι προφανές ότι το κομμάτι απογειώνεται με το remix του Slacker. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η εκδοχή συναντάται στα περισσότερα compilations και mixes!

Έτος 2014Παρά τη σύντομη ύπαρξη του, το group μνημονεύεται ακόμα και σήμερα για τις σκληρές progressive παραγωγές του. They don't make them like they used to...

Κυριακή 3 Αυγούστου 2014

Tune #50: LSG - My Time Is Yours Feat. The G.O.A.T.!!!

Με αφορμή τις 50 (+1 intermission) αναρτήσεις στο MUSIC MINER, σήμερα παρουσιάζεται ο Greatest Of All Time της E.D.M. Oliver Lieb!!!!

Γεννημένος στη Φρανκφούρτη, τη Μέκκα της γερμανικής techno, ο Oliver Lieb ξεκίνησε να χτίζει το μουσικό του μύθο στις αρχές των 80's, ως μπασίστας σε μουσικά συγκροτήματα soul και funk.
Το κίνημα της acid house επηρέασε το μουσικό του στυλ, καθώς σύντομα θα αντικαταστήσει το μπάσο του για samplers και sequencers.

Το 1989 είναι η χρονιά που έστρεψε για τα καλά τον Lieb προς την ηλεκτρονική μουσική, καθώς συνεργάστηκε με τον πρωτοπόρο της γερμανικής ηλεκτρονικής σκηνής Torsten Fenslau, ο οποίος είναι περισσότερο γνωστός από το eurodance σχήμα Culture Beat (Mr. Vain!).  Το αποτέλεσμα της συνεργασίας υπό το alias Force Legato (πρώτη κυκλοφορία του Lieb) ήταν το System, ένα κράμα Techno / New Beat.

Το 1991 παρουσιάζει ως Force Staccato (μαζί με τον Marcus Ghoreischian) το Staccato, το οποίο εμφανίζει μεγάλη ομοιότητα με την πρώτη του δουλειά.

Το 1993 θα ξεκινήσει τη συνεργασία του με 2 ιστορικά labels της γερμανικής techno, την Harthouse και την Superstition. Σε αυτές θα κυκλοφορήσει σωρεία κομματιών με διάφορα (από τα πραγματικά αμέτρητα) aliases. Ενδεικτικά αναφέρονται τα πιο σημαντικά:
  • Ambush
  • Spicelab
  • L.S.G.
  • Paragliders
  • S.O.L.

Εκτός από παραγωγός, ο Lieb είναι και εκπληκτικός remixer. Τα remixes του στα:
  • Utah Saints - Lost Vagueness
  • Humate - Love Stimulation
  • Ambassador - The Fade
  • Illuminatus - Hope
  • Aquilia - Dreamstate
  • Mory Kante - Mogo Djolo
τον καθιέρωσαν ως έναν από τους πιο περιζήτητους ανθρώπους για "παρέμβαση" σε άλλα κομμάτια (σ.σ. έχω μεγάλη περιέργεια να ακούσω το remix στο τραγούδι Looking For Freedom του David Hasselhoff!).

Συνεπώς, αναμενόμενο ήταν οι παραγωγές και τα remixes του να βρεθούν σε αναρίθμητα sets γνωστών DJs και να ακουστούν σε όλα τα clubs του κόσμου. Το πιο δημοφιλές κομμάτι του είναι το κλασικό πλέον Netherworld (όπως είχε αναφερθεί σε προηγούμενη ανάρτηση), το οποίο παραδόξως δεν είχε κυκλοφορήσει στις γερμανικές δισκογραφικές, αλλά στην βρετανική Hooj Choons του Red Jerry.

Μετά από μία τελευταία απέλπιδα προσπάθεια από τον preacher της trance John 00 Fleming και την κυκλοφορία νέων remixes του Netherworld το 2005 στη Joof Recordings, o Oliver Lieb απομακρύνεται από τα μουσικά είδη που τον έκαναν γνωστό στην ηλεκτρονική σκηνή. Ο ίδιος επικαλείται την εμπορευματοποίηση της trance, που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί το πραγματικό της ύφος. Έτσι, θα παραμείνει ανενεργός από το 2007 μέχρι τις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας (πολύ μεγάλο διάστημα για ένα τόσο εργατικό τύπο σαν τον Lieb!), όταν πλέον (και δυστυχώς) θα αρχίσει να βαδίζει στα μονοπάτια της minimal techno/tech house...

Πρέπει να τονιστεί ότι ο Oliver Lieb δεν παράγει μόνο club-oriented κομμάτια, καθώς έχει αναλάβει τη δημιουργία soundtracks ταινιών και έχει συμμετάσχει σε ambient/downtempo projects. Πριν από λίγο καιρό μάλιστα κυκλοφόρησε από την Psychonavigation Records το νέο του album Inside Voices, το οποίο κινείται καθαρά σε αυτό τον προσανατολισμό.

Καθαρά για τυπικούς λόγους (αφού είναι πραγματικά δύσκολο να βρεθεί ένα μόνο κομμάτι για τη σημερινή ανάρτηση) παρουσιάζεται το My Time Is Yours, υπό την μάσκα του ψευδώνυμου L.S.G. 
Το My Time Is Yours κυκλοφόρησε το 1995 και ουσιαστικά αναπαριστά ένα μέρος της χρυσής εποχής του Lieb, η οποία ήταν όλη η δεκαετία του 1990.

LSG - MY TIME IS YOURS


Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν περίτρανα τον λόγο για τον οποίο ο Oliver Lieb είναι ένας ζωντανός μύθος της ηλεκτρονικής μουσικής: ό,τι πιάνει (new beat/techno/trance/ambient/experimental/) γίνεται χρυσός (εκτός αν λέγεται David Hasselhoff)!

Υ.Γ. Για μία πιο εμπεριστατωμένη έρευνα στη δουλειά του G.O.A.T., μπορεί κανείς να επισκεφτεί το site αυτό.