Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Tune #73: Evolution - Jaywalkin'

That IS the way to do it!

EVOLUTION - JAYWALKIN'


Το 1987 άρχισε να ξεπροβάλλει η acid house στο Manchester. Τα θρυλικά parties που στέγασε το club Haçienda την περίοδο 1988 - 1992, η εκτεταμένη χρήση MDMA, η εμφάνιση νέων σχημάτων (808 State, A Guy Called Gerald), καθώς και η επίδραση της acid σε alternative rock συγκροτήματα της περιοχής (Happy Mondays, Stone Roses) συνέβαλαν στη δημιουργία του όρου Madchester!

Αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες του νέου κινήματος της acid house ήταν οι παιδικοί φίλοι Barry Jamieson και Jonathan Sutton. Ο ενθουσιασμός τους για την μουσική σκηνή που εξαπλώθηκε σύντομα σαν ιός σε ολόκληρη την χώρα τους οδήγησε στη δημιουργία του σχήματος Evolution.

Το 1989 οι Evolution ίδρυσαν το label Positive Vinyl, με σκοπό την κυκλοφορία του πρώτου τους κομματιού Came Outta Nowhere (1990).  Την ίδια περίοδο άρχισε τις πρώτες του εμφανίσεις στο Haçienda ένας νεαρός DJ, τον οποίο οι Evolution κάλεσαν στο studio για το πρώτο του remix. O DJ αυτός δεν ήταν άλλος από τον Sasha!

Οι πρώτες κυκλοφορίες της Positive Vinyl κέντρισαν το ενδιαφέρον της Deconstruction Records και έτσι οι Evolution κέρδισαν ένα συμβόλαιο σε μία μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία, η οποία ζούσε επίσης στον πυρετό της house με καλλιτέχνες όπως οι Black Box, N-Joi, K-Klass και άλλοι. Είναι πολύ πιθανό σε αυτή τη συνεργασία να βοήθησε και ο Mike Pickering, ο resident DJ του Haçienda που εκτελούσε παράλληλα χρέη A&R manager για τη δισκογραφική.

Η πρώτη κυκλοφορία των Jamieson και Sutton στην Deconstruction ήταν το Everybody Dance EP (1993), το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία με διαφορετικές εκδόσεις σε Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Γαλλία και Αυστραλία. Έτσι, η δουλειά τους γινόταν όλο και περισσότερο γνωστή και σύντομα το δίδυμο βρέθηκε να συνθέτει remixes για άλλους εκπροσώπους της progressive house, όπως οι Deep Dish, BT και Slam.

To 1996 ξεκινά η δεύτερη φάση των Evolution, καθώς ιδρύθηκε η δισκογραφική εταιρεία Fluid Recordings. Το νέο label προσανατολιζόταν πλέον σε παραγωγές progressive trance, το νέο είδος μουσικής που αποτέλεσε την εξέλιξη της progressive house και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στα τέλη της δεκαετίας του 90. Η Fluid Recordings αποτέλεσε στέγη για τις κυκλοφορίες των Jimmy Van M, Andy Ling, Lucien Foort και Bill Hamel. Παράλληλα, οι Jamieson και Sutton δημιούργησαν νέα aliases, όπως τα Arrakis, Bluefish και Escape, έτσι ώστε οι trancier παραγωγές τους να μην συσχετίζονται με το project των Evolution.

Το 2001 ο κύκλος της Fluid Recordings έκλεισε και ο Barry Jamieson μετακόμισε στην Αμερική. Η μουσική σκηνή του Manchester είχε αλλάξει ριζικά και δεν συμβάδιζε πλέον με τις παραγωγές του.
Μέσω του Jimmy Van M, ο Baz ήρθε ξανά σε επαφή με τον Sasha, ώστε να ενταχθεί στην ομάδα για την παραγωγή του νέου album του, Airdrawndagger. Στο σπίτι του Sasha στη Φλόριντα θα γνωριστεί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας (Charlie May, Junkie XL, Simon Wright και Gaëtan Shurrer) και έχοντας πρόσβαση σε μουσικό εξοπλισμό που θα ζήλευε κάθε παραγωγός, θα συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός πρωτοπωριακού studio album/DJ Mix: το Involver!  Η συνεργασία του Sasha με τον Jamieson συνεχίστηκε και στα επόμενα albums του, με πιο πρόσφατο το Scene Delete, που κυκλοφόρησε φέτος την άνοιξη.

Από την άλλη πλευρά, ο Jon Sutton φαίνεται να έχει χαθεί από τον κόσμο της (ηλεκτρονικής) μουσικής, καθώς η πιο πρόσφατη κυκλοφορία ήταν το τελευταίο single των Evolution με την ονομασία Blaster (2004).

Κλείνοντας, το σημερινό κομμάτι ανήκει στην εποχή που οι Evolution ήταν μέλη της Deconstruction. Το Jaywalkin' κυκλοφόρησε το 1993 και ήταν το τέταρτο κατά σειρά E.P. από τα συνολικά έξι που κυκλοφόρησαν στην δισκογραφική εταιρεία. Το κομμάτι ενθυλακώνει τα κατάλληλα συστατικά για μια πετυχημένη συνταγή της progressive house: dub μπασογραμμές, funky wah effects και ένα φωνητικό sample. Την ίδια χρονιά συμπεριλήφθηκε στη συλλογή A Life In The Year Of Deconstruction, η οποία κυκλοφόρησε από την RCA και στην Ελλάδα!

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Tune #72: Urban Tribe - Covert Action

Αναφερόμενος στους Global Communication σε παλαιότερη ανάρτηση, θυμήθηκα το comp CD Back In The Box, εμπνευσμένο από τους ίδιους: ένας φόρος τιμής στον ήχο του Detroit.

Ιδιαίτερο άκουσμα αποτελεί το intro κομμάτι του πρώτου CD:

URBAN TRIBE - COVERT ACTION


Το alias Urban Tribe είναι δημιούργημα του Sherard Ingram, γνήσιου τέκνου του Detroit και μέλους της δεύτερης γενιάς της techno. Η ενασχόληση του με τη μουσική ξεκίνησε από το 1987, συμμετέχοντας στην παραγωγή δύο κομματιών μαζί με τον Lou Robinson ως Nasa.

To 1990 θα είναι μία σημαντική χρονιά για τον Ingram, καθώς ως υπάλληλος του δισκοπωλείου Buy Rite θα συναντήσει τον Carl Craig. Η βοήθεια του Craig ήταν σημαντική για την κυκλοφορία του Covert Action, καθώς ο Ingram δανείστηκε από αυτόν τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υλοποίηση του πρώτου κομματιού ως Urban Tribe. Το κομμάτι εντάχθηκε στη συλλογή Equinox Chapter One, η οποία κυκλοφόρησε από το label Retroactive του Damon Booker και περιείχε τις πρώτες δουλειές του Carl Craig και της μουσικής κολεκτίβας Underground Resistance.

Ο Craig ήταν επίσης εκείνος που έφερε σε επαφή τον Ingram με το αφεντικό της Mo Wax, James Lavelle. Στη δισκογραφική του κυκλοφόρησαν τα πρώτα EPs, έχοντας επιπλέον τη βοήθεια από τους Kenny Dixon Jr. και Anthony Shakir. Μετά από ωρίμανση χρόνων, το 1998 πραγματοποιήθηκε η κυκλοφορία του πρώτου studio album με την ονομασία The Collapse Of Modern Culture, περιλαμβάνοντας κομμάτια που είναι αποτελέσματα σύντηξης της techno με την downtempo.

Το 2010 είναι η χρονιά στην οποία εμφανίζεται η τελευταία δουλειά του alias Urban Tribe. Μέχρι τότε, θα κυκλοφορήσουν 3 ακόμα albums, με τα 2 από αυτά στην Rephlex των Aphex Twin και Grant Wilson-Claridge, και αρκετά EPs στη Mo Wax και Planet E (label του Carl Craig).

Παράλληλα με το Urban Tribe, ο Sherard Ingram θα υιοθετήσει και το ψευδώνυμο Stingray. Η ονομασία αυτή του δόθηκε από τον James Stinson, ο οποίος ήταν επίσης σημαντικό μέλος της Detroit techno και ιδιαίτερα γνωστός για το σχήμα Drexciya μαζί με τον Gerald Donald. Η γνωριμία του Ingram με τον Stinson χρονολογείται στα τέλη της δεκαετίας του 80, πριν από τη σύλληψη των Drexciya. Ο Stinson επίσης συνέλαβε την ιδέα ο Ingram να εμφανίζεται σε DJ sets με full face μάσκα!

Η συνεργασία των 2 ατόμων δεν πρόλαβε να ξεκινήσει παρά τη μακροχρόνια γνωριμία τους, καθώς το Σεπτέμβριο του 2002 ο Stinson απεβίωσε λόγω επιπλοκών στην καρδιά. Έτσι, θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι ο Ingram να χρησιμοποιήσει το ψευδώνυμο Stingray για τις επόμενες κυκλοφορίες του. Η δουλειά του ως Stingray είναι ενεργή μέχρι σήμερα, προσανατολισμένη σε γρήγορους ήχους της electro, σε αντίθεση με το Urban Tribe που προορίζεται για πιο relaxing καταστάσεις, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος...

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Tune #71: Amoeba Assassin - Piledriver

Κάποτε αποτελούσε το αγαπημένο κομμάτι του Paul Oakenfold, με συχνή εμφάνιση στα DJ sets του: Piledriver!

AMOEBA ASSASSIN - PILEDRIVER (GRAYED OUT MIX)


Ο Amoeba Assassin είναι ψευδώνυμο του Βρετανού Andy Gray. Ο Andy Gray ξεκίνησε τη μουσική του πορεία στις αρχές της δεκαετίας του 90 ως συνθέτης κομματιών για άλλους καλλιτέχνες.
Δουλεύοντας αρχικά με άγνωστους καλλιτέχνες, το ταλέντο του τον οδήγησε σταδιακά να γίνει παραγωγός για τους ευρύτερα γνωστούς, όπως η Tori Amos και οι Human League.

Το 1998 δημιούργησε το alias Amoeba Assassin, με κομμάτια προσανατολισμένα στην progressive trance μουσική. Τον ίδιο χρόνο έγραψε το πρώτο του κομμάτι με τίτλο Rollercoaster, έχοντας τη βοήθεια του Steve Sacre στα φωνητικά. Ο Paul Oakenfold, ο οποίος ήταν αναμφίβολα καλός στο να βρίσκει λαβράκια και να τα μετατρέπει σε επιτυχίες, υπέγραψε σύντομα τον Gray στην δισκογραφική του εταιρεία Perfecto Records. Έτσι, το Rollercoaster κυκλοφόρησε ως single μαζί με ένα remix του Oakey, το οποίο ακουγόταν συχνά πυκνά στα sets του club Cream.

Η γνωριμία του Andy Gray με τον Paul Oakenfold είχε ως αποτέλεσμα να συνεργαστούν ως Perfecto, ένα σχήμα που είχε δημιουργηθεί το 1990 από τον δεύτερο και τον Steve Osborne. Οι Oakenfold & Osborne ήταν ένα περιζήτητο δίδυμο για remixes κατά τη διάρκεια των 90's, ενώ παράλληλα είχαν ιδρύσει το project Grace με το κλασικό κομμάτι Not Over Yet! Οι 3 τους συνεργάστηκαν για την παραγωγή του Bunkka, του πρώτου studio album του Oakenfold. Ο Osborne είχε αποχωρήσει ήδη από τους Perfecto το 1999 και έτσι τα χρέη συμπαραγωγού στον superstar DJ ανέλαβε ο Gray.

Το 2000 ο Gray ίδρυσε τη δική του δισκογραφική εταιρεία BPM Records, με σκοπό την έκδοση της δικιάς τους δουλειάς. Η πρώτη κυκλοφορία ήταν το Piledriver ως single με 3 διαφορετικές versions:
- The Hurricane Mix (original version)
- Progressive
- Grayed Out Mix

Η τρίτη εκδοχή έγινε η πιο γνωστή, αφού εμφανίστηκε στο DJ Mix Perfecto Presents Another World (ένα από τα τελευταία αξιοπρόσεκτα mix CDs του Oakey...). Ο Steve Sacre χαρίζει για μία ακόμα φορά τα φωνητικά του, τα οποία κυριολεκτικά εκτοξεύουν το κομμάτι (μία φωτεινή εξαίρεση στα κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής με στίχους)!

Τα τελευταία χρόνια ο Andy Gray έχει αφοσιωθεί στη δημιουργία μουσικών θεμάτων για ταινίες και διαφημίσεις, αφήνοντας στο παρελθόν τη δημιουργία progressive trance anthems...