Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Tune #74: Airwave - Venus Of My Dreams

Laurent Christian Georges Véronnez, ο άνθρωπος με τα αμέτρητα ψευδώνυμα, αποτελεί τη ζωντανή ιστορία για την trance! Έχοντας ως επιρροές τα πρώτα κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής που άκουσε στην εφηβική του ηλικία και τα parties του Yves Deruyter στο βελγικό club Cherry Moon, το 1996 υπέγραψε συμβόλαιο για την παραγωγή του πρώτου του κομματιού στη δισκογραφική εταιρεία Bonzai Records, μία συνεργασία η οποία κρατάει μέχρι τις μέρες μας!

Τα κομμάτια που κυκλοφόρησαν στη Bonzai γιγάντωσαν τη μύθο της στην ηλεκτρονική χορευτική μουσική, η οποία είχε ήδη στις τάξεις της τον επίσης σπουδαίο Dirk Dierickx (aka Push), αλλά και τους παλαιότερους Jones & Stephenson και Yves Deruyter. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι κάποια από τα κομμάτια του label εμφανίζονται στη συλλογή TSOB - The Sound Of Belgium, η οποία αποτελεί μία ιστορική αναδρομή της βελγικής ηλεκτρονικής μουσικής από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 μέχρι το 2000.

Ο κατάλογος της δουλειάς του Laurent Véronnez είναι ατέλειωτος με πάνω από 300 διαφορετικές κυκλοφορίες, οι οποίες διαγράφουν μία πορεία 20 χρόνων! Κάποια από τα aliases του είναι τα παρακάτω:
Airwave
- Planisphere (σε συνεργασία με τον George Petkidis)
- Fire & Ice (σε συνεργασία με τον Jurgen Leyers)
- Lolo

Με κομμάτια όπως τα:
Velvet Girl - Velvet (1999)
V-One - Clouds In The Sky (1999)
Indoctrinate ‎Feeling You (1999)
Planisphere - The Lost Planet (2000)
Worf - Fear (2001)
Airwave - Ladyblue (2002)
- Fire & Ice - Para Siempre (2005)

είναι λογικό ο L-Vee να θεωρείται ο πιο συνεπής εκπρόσωπος της trance μουσικής, ενώ ο όγκος της δουλειάς του του δίνει τη δυνατότητα να συγκριθεί με την έτερη μουσική ιδιοφυΐα που ονομάζεται Oliver Lieb!

Αξίζει βέβαια να αναφερθεί ότι το 2003 παραλίγο να αποσυρθεί από την παραγωγή μουσικής, όταν το δεύτερο album του ως Airwave είχε διαρρεύσει στο Internet για κατέβασμα πριν από την ημερομηνία κυκλοφορίας του σε CD (ό,τι είχε πάθει και ο Chicane με το Easy To Assemble, με την διαφορά ότι το album του δεν κυκλοφόρησε ποτέ...). Ευτυχώς, με τη βοήθεια του Βρετανού DJ και παραγωγού John 00 Fleming και της Bonzai, παρέμεινε στη δουλειά όπου είχε πάντα ταλέντο...

Είναι γεγονός ότι εδώ και 10 χρόνια περίπου η trance μουσική έχει χάσει την αίγλη της, καθώς ο αριθμός των κομματιών trance που κυκλοφορούν δε φτάνει σε καμία περίπτωση τον αντίστοιχο αριθμό για την house ή techno μουσική. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από τους DJs που εδραιώθηκαν στο μουσικό κοινό με τον συγκεκριμένο ήχο, αλλά έχουν στραφεί εδώ και καιρό σε άλλα μουσικά είδη.

Παρ’ όλα αυτά, ο Laurent Véronnez επιμένει να παραμείνει πιστός στρατιώτης της trance, θέλοντας να διαφοροποιηθεί από τον εμπορευματοποιημένο ήχο του Tiesto και του Armin Van Buuren. Σημαντική βοήθεια σε αυτό το εγχείρημα συνεχίζει να προσφέρει ο πολύ καλός του φίλος J00F.

Η πρώτη δουλειά του Véronnez με το ψευδώνυμο Airwave εμφανίστηκε το 1998 με τον τίτλο I Want To Believe (φαίνεται ότι ήταν έντονα επηρεασμένος από την σειρά X-Files). Το κομμάτι γνώρισε σημαντική επιτυχία και έτσι το συγκεκριμένο ψευδώνυμο κατέληξε να γίνει το πιο αναγνωρίσιμο. Ο κρυμμένος θησαυρός ωστόσο αποτελεί το B-side του δίσκου, με την ονομασία Venus Of My Dreams, το οποίο δεν χρειάζεται περαιτέρω σχόλια:

AIRWAVE - VENUS OF MY DREAMS


Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Tune #73: Evolution - Jaywalkin'

That IS the way to do it!

EVOLUTION - JAYWALKIN'


Το 1987 άρχισε να ξεπροβάλλει η acid house στο Manchester. Τα θρυλικά parties που στέγασε το club Haçienda την περίοδο 1988 - 1992, η εκτεταμένη χρήση MDMA, η εμφάνιση νέων σχημάτων (808 State, A Guy Called Gerald), καθώς και η επίδραση της acid σε alternative rock συγκροτήματα της περιοχής (Happy Mondays, Stone Roses) συνέβαλαν στη δημιουργία του όρου Madchester!

Αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες του νέου κινήματος της acid house ήταν οι παιδικοί φίλοι Barry Jamieson και Jonathan Sutton. Ο ενθουσιασμός τους για την μουσική σκηνή που εξαπλώθηκε σύντομα σαν ιός σε ολόκληρη την χώρα τους οδήγησε στη δημιουργία του σχήματος Evolution.

Το 1989 οι Evolution ίδρυσαν το label Positive Vinyl, με σκοπό την κυκλοφορία του πρώτου τους κομματιού Came Outta Nowhere (1990).  Την ίδια περίοδο άρχισε τις πρώτες του εμφανίσεις στο Haçienda ένας νεαρός DJ, τον οποίο οι Evolution κάλεσαν στο studio για το πρώτο του remix. O DJ αυτός δεν ήταν άλλος από τον Sasha!

Οι πρώτες κυκλοφορίες της Positive Vinyl κέντρισαν το ενδιαφέρον της Deconstruction Records και έτσι οι Evolution κέρδισαν ένα συμβόλαιο σε μία μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία, η οποία ζούσε επίσης στον πυρετό της house με καλλιτέχνες όπως οι Black Box, N-Joi, K-Klass και άλλοι. Είναι πολύ πιθανό σε αυτή τη συνεργασία να βοήθησε και ο Mike Pickering, ο resident DJ του Haçienda που εκτελούσε παράλληλα χρέη A&R manager για τη δισκογραφική.

Η πρώτη κυκλοφορία των Jamieson και Sutton στην Deconstruction ήταν το Everybody Dance EP (1993), το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία με διαφορετικές εκδόσεις σε Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Γαλλία και Αυστραλία. Έτσι, η δουλειά τους γινόταν όλο και περισσότερο γνωστή και σύντομα το δίδυμο βρέθηκε να συνθέτει remixes για άλλους εκπροσώπους της progressive house, όπως οι Deep Dish, BT και Slam.

To 1996 ξεκινά η δεύτερη φάση των Evolution, καθώς ιδρύθηκε η δισκογραφική εταιρεία Fluid Recordings. Το νέο label προσανατολιζόταν πλέον σε παραγωγές progressive trance, το νέο είδος μουσικής που αποτέλεσε την εξέλιξη της progressive house και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στα τέλη της δεκαετίας του 90. Η Fluid Recordings αποτέλεσε στέγη για τις κυκλοφορίες των Jimmy Van M, Andy Ling, Lucien Foort και Bill Hamel. Παράλληλα, οι Jamieson και Sutton δημιούργησαν νέα aliases, όπως τα Arrakis, Bluefish και Escape, έτσι ώστε οι trancier παραγωγές τους να μην συσχετίζονται με το project των Evolution.

Το 2001 ο κύκλος της Fluid Recordings έκλεισε και ο Barry Jamieson μετακόμισε στην Αμερική. Η μουσική σκηνή του Manchester είχε αλλάξει ριζικά και δεν συμβάδιζε πλέον με τις παραγωγές του.
Μέσω του Jimmy Van M, ο Baz ήρθε ξανά σε επαφή με τον Sasha, ώστε να ενταχθεί στην ομάδα για την παραγωγή του νέου album του, Airdrawndagger. Στο σπίτι του Sasha στη Φλόριντα θα γνωριστεί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας (Charlie May, Junkie XL, Simon Wright και Gaëtan Shurrer) και έχοντας πρόσβαση σε μουσικό εξοπλισμό που θα ζήλευε κάθε παραγωγός, θα συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ενός πρωτοπωριακού studio album/DJ Mix: το Involver!  Η συνεργασία του Sasha με τον Jamieson συνεχίστηκε και στα επόμενα albums του, με πιο πρόσφατο το Scene Delete, που κυκλοφόρησε φέτος την άνοιξη.

Από την άλλη πλευρά, ο Jon Sutton φαίνεται να έχει χαθεί από τον κόσμο της (ηλεκτρονικής) μουσικής, καθώς η πιο πρόσφατη κυκλοφορία ήταν το τελευταίο single των Evolution με την ονομασία Blaster (2004).

Κλείνοντας, το σημερινό κομμάτι ανήκει στην εποχή που οι Evolution ήταν μέλη της Deconstruction. Το Jaywalkin' κυκλοφόρησε το 1993 και ήταν το τέταρτο κατά σειρά E.P. από τα συνολικά έξι που κυκλοφόρησαν στην δισκογραφική εταιρεία. Το κομμάτι ενθυλακώνει τα κατάλληλα συστατικά για μια πετυχημένη συνταγή της progressive house: dub μπασογραμμές, funky wah effects και ένα φωνητικό sample. Την ίδια χρονιά συμπεριλήφθηκε στη συλλογή A Life In The Year Of Deconstruction, η οποία κυκλοφόρησε από την RCA και στην Ελλάδα!

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Tune #72: Urban Tribe - Covert Action

Αναφερόμενος στους Global Communication σε παλαιότερη ανάρτηση, θυμήθηκα το comp CD Back In The Box, εμπνευσμένο από τους ίδιους: ένας φόρος τιμής στον ήχο του Detroit.

Ιδιαίτερο άκουσμα αποτελεί το intro κομμάτι του πρώτου CD:

URBAN TRIBE - COVERT ACTION


Το alias Urban Tribe είναι δημιούργημα του Sherard Ingram, γνήσιου τέκνου του Detroit και μέλους της δεύτερης γενιάς της techno. Η ενασχόληση του με τη μουσική ξεκίνησε από το 1987, συμμετέχοντας στην παραγωγή δύο κομματιών μαζί με τον Lou Robinson ως Nasa.

To 1990 θα είναι μία σημαντική χρονιά για τον Ingram, καθώς ως υπάλληλος του δισκοπωλείου Buy Rite θα συναντήσει τον Carl Craig. Η βοήθεια του Craig ήταν σημαντική για την κυκλοφορία του Covert Action, καθώς ο Ingram δανείστηκε από αυτόν τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υλοποίηση του πρώτου κομματιού ως Urban Tribe. Το κομμάτι εντάχθηκε στη συλλογή Equinox Chapter One, η οποία κυκλοφόρησε από το label Retroactive του Damon Booker και περιείχε τις πρώτες δουλειές του Carl Craig και της μουσικής κολεκτίβας Underground Resistance.

Ο Craig ήταν επίσης εκείνος που έφερε σε επαφή τον Ingram με το αφεντικό της Mo Wax, James Lavelle. Στη δισκογραφική του κυκλοφόρησαν τα πρώτα EPs, έχοντας επιπλέον τη βοήθεια από τους Kenny Dixon Jr. και Anthony Shakir. Μετά από ωρίμανση χρόνων, το 1998 πραγματοποιήθηκε η κυκλοφορία του πρώτου studio album με την ονομασία The Collapse Of Modern Culture, περιλαμβάνοντας κομμάτια που είναι αποτελέσματα σύντηξης της techno με την downtempo.

Το 2010 είναι η χρονιά στην οποία εμφανίζεται η τελευταία δουλειά του alias Urban Tribe. Μέχρι τότε, θα κυκλοφορήσουν 3 ακόμα albums, με τα 2 από αυτά στην Rephlex των Aphex Twin και Grant Wilson-Claridge, και αρκετά EPs στη Mo Wax και Planet E (label του Carl Craig).

Παράλληλα με το Urban Tribe, ο Sherard Ingram θα υιοθετήσει και το ψευδώνυμο Stingray. Η ονομασία αυτή του δόθηκε από τον James Stinson, ο οποίος ήταν επίσης σημαντικό μέλος της Detroit techno και ιδιαίτερα γνωστός για το σχήμα Drexciya μαζί με τον Gerald Donald. Η γνωριμία του Ingram με τον Stinson χρονολογείται στα τέλη της δεκαετίας του 80, πριν από τη σύλληψη των Drexciya. Ο Stinson επίσης συνέλαβε την ιδέα ο Ingram να εμφανίζεται σε DJ sets με full face μάσκα!

Η συνεργασία των 2 ατόμων δεν πρόλαβε να ξεκινήσει παρά τη μακροχρόνια γνωριμία τους, καθώς το Σεπτέμβριο του 2002 ο Stinson απεβίωσε λόγω επιπλοκών στην καρδιά. Έτσι, θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι ο Ingram να χρησιμοποιήσει το ψευδώνυμο Stingray για τις επόμενες κυκλοφορίες του. Η δουλειά του ως Stingray είναι ενεργή μέχρι σήμερα, προσανατολισμένη σε γρήγορους ήχους της electro, σε αντίθεση με το Urban Tribe που προορίζεται για πιο relaxing καταστάσεις, όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος...